גנרל חורף • השלג מתפשט, ירושלים מתכוננת לבוקר לבן

אבי יעקב | צילום: סיטי פס 1 Comment on גנרל חורף • השלג מתפשט, ירושלים מתכוננת לבוקר לבן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יום חורפי עבר היום על מדינת ישראל, אולם הסערה הגדולה בוששה מלבוא. במהלך היום העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי למספר פצועים באורח קל שנפגעו כתוצאה מפגעי מזג האוויר (ענפים שקרסו, היפותרמיה, פגיעות בגפיים כתוצאה מהחלקות במים ובבוץ ובתאונות דרכים שנגרמו כתוצאה מראות לקויה וכביש רטוב).

התקווה הגדולה היא שהלילה ומחר השלג יתקרב לאזור המרכז וכי גם הירושלמים יזכו לתמונות עם הפתיתים הלבנבנים.

לחצו כאן לצפיה במצלמות הכותל המערבי ותעקבו אחרי השלג שאולי יבוא

בינתיים הערב, פתיתי שלג קלים החלו לרדת בחברון ובקריית ארבע. עם זאת בשלב זה לא נראה שהערב השלג יחל להיערם בעיר.

עדכון לשעה 23:15: שלג יורד בקרית ארבע וחברון. (צילום: דוברות חברון וסוכנות תצפית)

IMG-20131211-WA000

unnamed (2) unnamed (1) unnamed

לפני חצות החל לרדת שלג בכל איזור גוש עציון והתקבלו דיווחים מהר גילה, אלון שבות אפרת וקיבוץ עין צורים על שלג שאף החל להיערם על הקרקע. (צילום: מוא"ז עציון – סוכנות תצפית – אבי עובדיה)

3_תמונה 1

תמונה5 (2) תמונה1 (4) תמונה4

אחרי חצות התקבל דיווח על ירידת שלג קל בהר ברכה שבשומרון. נכון לשעת קבלת הדיווח השלג היה מעורב עם גשם ולא נקלט.

אירוע נגרם בתל אביב כתוצאה מפגעי מזג האויר : עץ נפל על 4 על כלי רכב שחנו ברחוב. כתוצאה מכך  נגרם נזק כבד לכלי הרכב. לא היו נפגעים בנפש

בירושלים לא לוקחים סיכונים ועיריית ירושלים קוראת לתושבי העיר ולבאים בשעריה להימנע מנסיעה ברכבים פרטיים במהלך ירידת השלג, בשל חשש לסכנת החלקה.

במהלך כל הלילה תסיע סיטיפס רכבות הלוך ושוב לאורך ציר הרכבת הקלה במטרה למנוע הצטברות שלג או קרח על המסילות ושמירתן פנויות לקראת ההפעלה מחר.

ע"פ הודעת העירייה יש להמתין להפוגה בשלג, להפעיל שיקול דעת ולוודא שתנאי הכביש מאפשרים נסיעה בטוחה. העירייה תפעל על מנת לפנות את צירי החירום המרכזיים האמורים לתת מענה לכוחות הביטחון וההצלה במקרי חירום, אך לא כל כבישי העיר יפונו לנסיעה סדירה.

העירייה גייסה כ- 100 מפלסות, מפזרות מלח המצוידות ב- 90 טון מלח וטרקטורים המוצבים בשכונות, על מנת לפנות את צירי התנועה המרכזיים בעיר. במהלך ירידת השלג צפויים שיבושים בצירי התנועה עקב הצטברות שלג והיווצרות קרח על הכבישים.

בארגוני ההצלה מזכירים כי נהיגה על קרח שהצטבר בכבישים מסוכנת ועלולה להביא להחלקה, איבוד שליטה על הרכב ולהיפגעות הנוסעים.

וכמו תמיד: לימודים במוסדות החינוך – הערכת מצב לגבי קיום הלימודים מחר, יום בחמישי , תתקיים מחר בחמש בבוקר ולאחר קבלת החלטה בעניין תצא הודעה לכלי תקשורת לקראת השעה 06:00.

על כל צרה שלא תבוא עיריית ירושלים תפתח הלילה חמ"ל חירום בכיכר ספרא המשותף לכל הגורמים: ביטחון, משטרה, מד"א, הצלה, כיבוי אש, אגד- תחבורה ציבורית, פיקוד מרכז, פיקוד העורף, חברת חשמל, חברת הגיחון, שירותי הרווחה והאגפים העירוניים, וחברת סיטי פס על מנת לתת מענה הולם להנהלות סדירה של השירותים בבירה.

אז איך מתכוננים? מומלץ לבדוק תקינות מערכת החימום – בעיקר אלה המחייבות אוורור, לוודא איטום גגות ופתחים (חלונות ותריסים), לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות. בנוסף, יש לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום. חשוב לחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות. כמו כן, יש לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כגון עציצים/אדניות, ריהוט ושלטים.

בנוסף, יש להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים שנערם עליהם שלג מחשש קריסה. הציבור מתבקש להשאיר עם רדת הטמפרטורות ברז מים חמים מטפטף, כדי למנוע התפוצצות צינורות.

והנה תמונה שיטפון ב"ציר הזבל" בין בית אל לפסגות כפי שצילם אברהם אחיה שוקרון – סוכנות תצפית

שיטפון בציר הזבל

ואלו הן תמונות שצולמו היום בצפון באדיבות סוכנות תצפית

תמונה2 (2) תמונה1 (3)



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אני תמיד לא מבינה למה רק כשיורד שלג בירושלים כולם בהיי' שימו לב התמונות המושלגות מהצפון פי מיליון יפות !!